Skip to main content

Programmas apraksts

Simulācijā balstīta medicīnas un veselības aprūpes izglītība ir mūsdienīga mācīšanas un mācīšanās pieeja, kas ļauj sagatavot veselības aprūpes speciālistus simulētā vidē, t.i. drošos, kontrolētos un reālajai darba videi pietuvinātos apstākļos, neapdraudot pacientu un ārstniecības personu drošību. Šāda pieeja attīsta klīniskās manipulāciju prasmes, klīnisko domāšanu, kā arī komunikāciju un komandas darbu, ļaujot sagatavoties gan ikdienas praksē bieži sastopamām, gan retām un sarežģītām klīniskajām situācijām.

Lai kvalitatīvi īstenotu simulācijā balstītas izglītības pieeju un to integrētu visu līmeņu medicīnas un veselības aprūpes izglītībā, nepieciešams sagatavot veselības aprūpes jomas profesionāļus šīs pieejas metodoloģijā, balstoties uz starptautiski pieņemtām nozares 
vadlīnijām (SSH, SESAM, INACSL, ASPiH, ASPE). 

Šī profesionālās pilnveides programma piedāvā apgūt pamatzināšanas simulācijā balstītas medicīnas izglītības pieejas īstenošanā, sniedzot izpratni par jomas terminoloģiju, metodoloģiju un praktiskiem īstenošanas aspektiem. Šī programma ir pamats jeb 1.līmenis profesionālās pilnveides programmu ciklam “MācīSIM”, kas paredz vairāku līmeņu profesionālo pilnveidi klīnisko simulāciju jomā.

IPD-3837_MITC bukletu ikonas_sarkana-1.png

Ārsti, māsas un citi jomas profesionāļi, kas mācību procesā integrē simulācijā balstītu pieeju

IPD-3837_MITC bukletu ikonas_sarkana-2.png

24 akadēmiskās stundas

IPD-3837_MITC bukletu ikonas_sarkana-3.png

24 TIP

IPD-3837_MITC bukletu ikonas_sarkana-4.png

No 8 līdz 12 dalībniekiem*

IPD-3837_MITC bukletu ikonas_sarkana-5.png

600 EUR + PVN

*Ja pieteikumu skaits nesasniegs minimālo dalībnieku daudzumu, tad kursi tiks atcelti.

Programmas norise

Teorētiskā daļa

  • Zināšanas un izpratne par simulācijā balstītas pieejas nozīmi pacientu drošības 
    kontekstā.

  • Zināšanas un izpratne par dažādiem simulācijas veidiem, posmiem, integrēšanas 
    līmeņiem veselības aprūpes izglītībā.

  •  Zināšanas un izpratne par tehniskajām un netehniskajām prasmēm, ko iespējams 
    attīstīt simulācijas rezultātā.

  •  Zināšanas par simulāciju novērtēšanu (DASH u.c.).

Praktiskā daļa

  • Prasme definēt simulācijas mērķus, uzdevumus un sasniedzamos rezultātus, kā arī 
    simulācijas veidu atbilstoši mērķauditorijas vajadzībām.

  • Prasme izstrādāt simulācijas scenāriju un sagatavot simulētu vidi tā īstenošanai.

  • Prasme vadīt simulāciju, ietverot visus posmus – pirmsapspriedi (prebrief), scenārija 
    īstenošanu, pēcapspriedi (debrief).

    Apmācību norises vieta: Anniņmuižas bulvāris 26a, Rīga