MācīSIM1: Simulācijas izstrādes un īstenošanas pamatprincipi
Programmas apraksts
Simulācijā balstīta medicīnas un veselības aprūpes izglītība ir mūsdienīga mācīšanas un mācīšanās pieeja, kas ļauj sagatavot veselības aprūpes speciālistus simulētā vidē, t.i. drošos, kontrolētos un reālajai darba videi pietuvinātos apstākļos, neapdraudot pacientu un ārstniecības personu drošību. Šāda pieeja attīsta klīniskās manipulāciju prasmes, klīnisko domāšanu, kā arī komunikāciju un komandas darbu, ļaujot sagatavoties gan ikdienas praksē bieži sastopamām, gan retām un sarežģītām klīniskajām situācijām.
Lai kvalitatīvi īstenotu simulācijā balstītas izglītības pieeju un to integrētu visu līmeņu medicīnas un veselības aprūpes izglītībā, nepieciešams sagatavot veselības aprūpes jomas profesionāļus šīs pieejas metodoloģijā, balstoties uz starptautiski pieņemtām nozares
vadlīnijām (SSH, SESAM, INACSL, ASPiH, ASPE).
Šī profesionālās pilnveides programma piedāvā apgūt pamatzināšanas simulācijā balstītas medicīnas izglītības pieejas īstenošanā, sniedzot izpratni par jomas terminoloģiju, metodoloģiju un praktiskiem īstenošanas aspektiem. Šī programma ir pamats jeb 1.līmenis profesionālās pilnveides programmu ciklam “MācīSIM”, kas paredz vairāku līmeņu profesionālo pilnveidi klīnisko simulāciju jomā.
Ārsti, māsas un citi jomas profesionāļi, kas mācību procesā integrē simulācijā balstītu pieeju | |
24 akadēmiskās stundas | |
![]() | 24 TIP |
![]() | No 8 līdz 12 dalībniekiem* |
![]() | 600 EUR + PVN |
*Ja pieteikumu skaits nesasniegs minimālo dalībnieku daudzumu, tad kursi tiks atcelti.
Programmas norise
Teorētiskā daļa
Zināšanas un izpratne par simulācijā balstītas pieejas nozīmi pacientu drošības
kontekstā.Zināšanas un izpratne par dažādiem simulācijas veidiem, posmiem, integrēšanas
līmeņiem veselības aprūpes izglītībā.Zināšanas un izpratne par tehniskajām un netehniskajām prasmēm, ko iespējams
attīstīt simulācijas rezultātā.Zināšanas par simulāciju novērtēšanu (DASH u.c.).
Praktiskā daļa
Prasme definēt simulācijas mērķus, uzdevumus un sasniedzamos rezultātus, kā arī
simulācijas veidu atbilstoši mērķauditorijas vajadzībām.Prasme izstrādāt simulācijas scenāriju un sagatavot simulētu vidi tā īstenošanai.
Prasme vadīt simulāciju, ietverot visus posmus – pirmsapspriedi (prebrief), scenārija
īstenošanu, pēcapspriedi (debrief).