Efektīva komunikācija veselības aprūpē (profesionālā komunikācija)
Programmas apraksts
Ikviens veselības aprūpes speciālists ikdienā komunicē ar saviem kolēģiem par pacienta veselības stāvokli, aprūpes un ārstniecības procesu. Neprecīzas informācijas aprite var radīt nedrošas situācijas un apdraudēt pacientu. Informācijas apmaiņas kvalitāte ir nozīmīga, lai pacientu ārstniecība noritētu droši. Veselības aprūpē ir dažādas situācijas: bieži pacienta stāvoklis prasa ātru un precīzu informācijas apmaiņu, citreiz telefonsarunā jāprecizē plānotā terapija vai medikamenta deva, dažkārt pacienta pārvešanai no nodaļas uz nodaļu nepieciešams plāns, kā pastāstīt visu par pacientu tā, lai otra komanda to saprastu un spētu turpināt darbu. Visās šajās situācijās komunikācija ir īpaši nozīmīga, tāpēc profesionāļiem ir nepieciešams pārvaldīt un lietot speciālus rīkus komunikācijas efektivitātes uzlabošanai. Profesionālās pilnveides programmas laikā dalībniekiem būs iespēja mācīties, kā komunicēt efektīvi un pilnveidot savas komunikāciju prasmes simulētā vidē.
Māsas, ārstu palīgi, ārsti | |
5 akadēmiskās stundas | |
5 TIP | |
No 6 līdz 16 personām* | |
40 EUR* |
*Ja pieteikumu skaits nesasniegs minimālo dalībnieku daudzumu, tad kursi tiks atcelti.
Programmas norise
Teorētiskā daļa
Efektīva komunikācija veselības aprūpē
Komunikācijas rīki
SBAR (S – situācija, B – bāzes informācija, A – aktuālais novērtējums, R – rekomendācija) komunikācijas rīks un tā lietošana.
Praktiskā daļa
- Simulācijas izspēle, lietojot SBAR komunikācijas rīku