Skip to main content
This page is available in Latvian only.

Simulācijā balstītas izglītības pamatā ir  ideja par drošību veselības aprūpē (pacientu drošību, ārstniecības personu drošību, jebkura medicīnas un veselības aprūpes jomā strādājošo drošību, procesu un sistēmu drošību, tehnoloģiju drošību u.c.) un iespēju mācīties drošos apstākļos. 

Veselības aprūpes kvalitāte ir viens no principiem, kas nemitīgi ir aktuāls veselības aprūpes politikas veidotāju vidū - gan atsevišķu valstu, gan Eiropas Savienības, gan pasaules līmenī. Tās pamatā ir medicīnas un veselības aprūpes jomas speciālistu kompetence un profesionalitāte, ko tiešā veidā ietekmē izglītības satura kvalitāte un izglītības procesa organizācijas modeļa izvēle. Attīstoties veselības aprūpes drošības konceptam ir mainījusies arī topošo un esošo medicīnas un veselības aprūpes jomas profesionāļu izglības joma, kas nosaka nepieciešamību mācīšanas un mācīšanās procesu organizēt trīs pēctecīgos posmos: teorijā balstīta mācīšanās, simulācijā balstīta mācīšanās un tikai tad reālā darba vidē balstīta mācīšanās. 

Simulācija medicīnas un veselības aprūpes jomā ir metode, kas rada situāciju vai vidi, kas ļauj indivīdam izjust reāla  notikuma attēlojumu, lai drošā veidā mācītos, praktizētu, novērtētu, pārbaudītu vai testētu, gūtu izpratni par sistēmām vai cilvēku darbībām (Healthcare Simulation Dictionary 2.1)

Medicīnas izglītības tehnloģiju centra sauklis ir Simulācija drošībai! Mūsu centrs ir droša vide, kur kļūdīties un mācīties, mēs strādājam, lai tiktu nodrošināta iekšējā, emocionālā drošība, pacientu drošība, kā arī drošība pret negaidīto. Mēs vēlamies būt droši, ka sagatavojam profesionāļus. Mums rūp drošāka veselības aprūpes valstī un drošība, ka izmantotās metotes ir pierādījumos balstīta.

Simulacija_drocibai_mitc.png

  • Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrā simulācijās tiek radīti apstākļi, kuros ir iespējams apgūt jaunas, pilnveidot jau kādreiz apgūtas, kā arī praktizēt reti pielietotas klīniskās prasmes, sagatavoties neikdienišķām situācijām, trenēt komunikācijas un komandas darba prasmes dažādās klīniskās situācijās, pārbaudīt un apstiprināt jaunus algoritmus, novērtēt vadlīnijas, koncepcijas un pieejas pirms to ieviešanas reālos klīniskos apstākļos, kā arī aprobēt veselības aprūpē pielietoto aprīkojumu vai tehnoloģijas. 
  • MITC simulācijas tiek īstenotas vairākos līmeņos - gan pamatstudijās un rezidentūrā, gan veselības aprūpes profesionāļiem un sabiedrībai. Turklāt MITC nodrošina pilna spektra simulācijā balstītu izglītības pieeju - sākot no atsevišķu prasmju apguves un pilnveides simulētā vidē līdz pat augsta sarežģītības līmeņa simulāciju izspēlēn gan MITC telpās (in-simu), gan izbraukumos (in-situ). 
  • Mūsu komandai ir pieredze simulāciju izstrādē un īstenošanā anestezioloģijā, ginekoloģijā, dzemdniecībā, ķirurģijā, pediatrijā, ģimenes medicīnā, traumatologijā, ortpēdijā, māszinībās un infektoloģijā. Papildu simulācijas izstrādājām arī pirmās palīdzības apmācību programmās un militārās medicīnas pamatkursā. Kā arī, sadarbībā ar citām struktūrvienībām, veidojam starpdsciplināras simulācijas, kā, piemēram, medicīnas tiesībās, komandas darbā un savstarpējā komunikācijā. 
  • Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrs ir atvērts dažāda veida sadarbībai, kā arī jaunu simulāciju izstrādei un īstenošanai - interesi par sadarbību iespējams nosūtīt aizpildot pieteikuma formu.